Jollein.com

Shopware 5

Het in babyproducten gespecialiseerde familiebedrijf Smits Assen kwam naar ons toe met de vraag of wij het onderhoud van Jollein.com, een van Smits’ merken, onder onze hoede wilden nemen. Deze reeds gebouwde webshop draaide op Shopware 5, maar kon een goede update gebruiken. Samen met Smits hebben we besproken wat nodig was om Jollein optimaal op Shopware 5 te laten draaien en hebben we een pakket voor regulier onderhoud samengesteld.

Jollein.com

Duidelijke communicatie

De werkzaamheden voor Jollein.com worden bijgehouden in de probleemoplossingstool Jira. In deze tool werken we met sprints: vastgezette periodes waarbinnen we een van tevoren vastgesteld probleem verhelpen. Het gebruik van Jira garandeert soepele communicatie: Jollein.com heeft volledig inzicht in het verloop van het proces van de verbetering van zijn webshop.

Alles up-to-date

Jollein.com is een webshop die al een tijd met shopware werkte, maar moest nodig up-to-date gemaakt worden. Dit hebben we in verschillende stappen gedaan. Zo hebben we alle fouten in de webshop opgespoord en deze opgelost. Daarnaast hebben we optimalisaties doorgevoerd in zowel de techniek als het design van de webshop. Ten slotte hebben we een aantal nieuwe functies voor Jollein ontwikkeld. Zo kunnen klanten van Jollein nu bij de checkout via tabs aangeven of ze een nieuwe of reeds bestaande klant zijn.

Klanten aan het woord

Roy Nieboer – E-commerce manager bij Jollein.com

Onze samenwerking met Memo ICT begon met de vraag of ze ons konden helpen met het optimaliseren van onze webshop. Al snel werd deze vraag uitgebreid met het implementeren van onze rebranding, het koppelen van een feedmanagement tool en het implementeren en koppelen van ons PIM-systeem via een integratie-platform.

De diversiteit aan vraagstukken heeft snel een vlucht genomen en blijft toenemen. In alle gevallen blijkt Memo ICT een uitstekende keuze voor de realisatie van deze vraagstukken. Memo ICT is erg betrouwbaar en staat altijd voor je klaar. Vaker dan eens hebben ze ons tussendoor met ‘spoedjes’ geholpen, welke wij zonder hen niet hadden kunnen oplossen.

Een ander prettig aspect van de samenwerking met Memo ICT is de adviserende rol die ze nemen. Bij hun advies kijken ze altijd naar de duurzaamheid en de schaalbaarheid van de oplossing. Ze zullen dan ook niet snel kiezen voor een kortetermijnoplossing, tenzij de situatie daar (tijdelijk) om vraag. Vanzelfsprekend hebben ze hierbij een voorkeur voor tools en software maar ze staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen met partners die ze nog niet kennen.

Heb je een vraagstuk op het gebied van E-Commerce oplossingen, dan ben jij bij Memo ICT zeker aan het juiste adres!